lørdag den 22. oktober 2016

DIY græskar med serviet decupage

Da jeg gik i gang med at lave græskar til dette års Halloween ud af ødelagte sokker, var tanken at jeg ville lave 4 videoer. Men det bliver i stedet til 5 lav det selv videoer.

Decupage græskar pyntet med blomster
I denne fjerde video viser jeg hvordan jeg dekorere mit malede græskar med serviet decupage. I den (forhåbentlig sidste) viser jeg hvordan jeg dekorere de sidste 2 græskar med papmache.


Materialeliste:
  • Hjemmelavet græskar (link til video 1 + video 2 + video 3)
  • Grundmaling, kan være Gesso, akrylmaling eller en billig vægmaling
  • Maling til meleret baggrund: Belluno Akryl kunstnerfarve Titanium Buff 206 +++
  • Lim blanding: ½ Udendørs trælim Pattex Waterproof (købt i Lidl kr. 20,-) & ½ vand
  • Pensler: 
    • 4 cm Bred Grene Art kr. 9,90
    • Lille blød pensel nr. 10 flad med rund spids, som jeg desværre ikke kan huske hvor er købt og hvad den kostede. Men jeg kan se at den har været en del af en pakke med pensler, da jeg har flere forskellige med samme opbygning. Tror det også er fra søstrene Grene. 
    • Lille rund spids pensel til at "skære" motivet ud med. Jeg brugte selv en pensel med vandbeholder, som jeg normalt bruger til vandfarver/akvarelmaling. Jeg kan ikke se noget navn på den men ved at den er købt hos Stelling på Strøget og kostede ml. kr. 50,- og 100,-
  • Servietter: Ihr, The Metropolitan Museum of Art, Bouquet of Roses cream 0-C 4060 kaffeservietter købt for en del år siden for kr. 24,95. Samme mærke og motiv i de store middags servietter.
Halloween græskar med romantisk look
Når jeg kigger på dette græskar, får jeg virkelig lyst til at lave flere men på glat baggrund. Så ville de ligne porcelæn endnu mere end den gør nu.
Græskar med Roser på hører ikke til den
uhyggelige slags og derfor behøver det
ikke kun at blive brugt til Halloween
Jeg tænker at dette græskar ikke kun bliver brugt til Halloween, men også til andre lejligheder hvor det passer ind i f.eks. opdækningen. Og hvem siger også at man kun kan pynte med græskar når det er Halloween...
Græskar der vil pynte på et bord fyldt med
det fineste porcelænservice til kaffe og kage

Husk du kan være sammen med ligesindede og kreative mennesker ved at blive medlem af den nye Facebook gruppe. Her kan du se og selv vise kreationer inspireret af HobbyKrea. Du finder gruppen lige her: https://www.facebook.com/groups/hobbykrea/

Rigtig god fornøjelse med dine egne kreative projekter :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar