mandag den 25. juli 2011

opskrift på våd papmache masse


Jeg arbejder på en våd papmache... Det tager nogle døgn før opskriften er klar. Til en start kan jeg fortælle at jeg har lavet 2 portioner.
Den ene portion er af aviser og reklamer (mat papir) revet i stykker.
Den anden portion er lavet af glittet papir (farvestrålende reklamer med glat overflade) strimlet i en makulerings maskine.
Begge portioner er blevet overhældt med kogende vand og nu skal papiret have lov til at ”mørne” så det kan blive til en lind og formbar masse...

Opdatering den 16. august 2011
Jeg har eksperimenteret en hel del og en rigtig lækker papmache masse opskrift er ved at være klar... Men der går lige et par dage mere, da jeg gerne vil være sikker på resultatet.
Når massen er afprøvet rigtig skriver jeg opskriften her på bloggen :o)


Opdatering den 29. september 2011
Opskriften på den perfekte papmachemasse finder du lige her: http://papmache.blogspot.com/2011/09/papmachemasse-opskrift-med-mel-lim-diy.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar