fredag den 30. september 2016

Hjemmelavet mel lim til papmache gine

Lav KVINDE GINE lav selv lim og papmache (2/5)

I serien "Lav kvinde gine i papmache" med runde former er jeg nået til nr. 2 video i rækken. Her laver jeg hjemmelavet lim og går i gang med at lægge papmache på gine formen.

Den lim opskrift jeg bruger i denne serie laves sådan her:
2 spsk (spiseskefulde) hvedemel (den billige slags)
1 tsk (teskefuld) fint salt
Hæld mel og salt i en beholder, tilsæt vand i små mængder. Lidt af gangen og rør rundt med en gaffel... hele tiden sådan at vandet bliver opsuget af hvedemelet og bliver til en tyk klistret masse. Når al melet er vådt og massen er lind, uden mel klumper, så tilsættes mere vand indtil du har en "tynd pandekagedej"

Er du i tvivl eller har du bare lyst til at se hvordan jeg gør, så se videoen herunder.



Serien kommer til at bestå af 5 videoer og sådan her ser indholdet ud:
Video 1/5 form kvinde gine med runde former ud af sølvpapir
Video 2/5 hjemmelavet lim og papmache.
Video 3/5 sådan får jeg ginen af dukken.
Video 4/5 lukning og forstærkning af ginen med endnu et genbrugsmateriale.
Video 5/5 finpudsning af ginen og forslag til dekoration og montering på fod.

Rigtig god fornøjelse med dine kreative papmache kreationer :-D
Pia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar