mandag den 11. juli 2016

Lav selv Daisy blomst / Marguerite blomst af papir

Denne smukke Marguerite blomst, som er Dronningens yndlings blomst og også bliver kaldt Daisy, er rimelig nem at lave mange af, så den kan med fordel bruges som bordpynt til årets høstfest. De kan laves i stor størrelse og hænges op på vægene og i mange forskellige størrelser og lægges rundt omkring som bordpynt.

Daisy blomst / Marguerite blomst lavet af papir.


Jeg har lavet en video der viser trin for trin, hvordan blomsten laves og herunder har jeg indsat direkte link til videoen. Bare klik på pilen i midten af billedet herunder og filmen afspilles.


Selv har jeg en blok med papir i 10 x 10 cm som jeg bruger af, men alle mål kan bruges. Det vigtigste er at det er en firkant, der er lige lang på alle sider. Prøv at lave din første blomst ud af et A4 papir. Start med at folde det ene hjørne op til den modsatte side... og tegn en lige streg langs kanten af det papir der nu ligger øverst... sådan her:

Klip det røde felt af A4 arket og du har et helt firkantet
 stykke papir, hvor den første fold til blomsten er lavet.
Jeg har tænkt at det ville være super flot hvis man lavede blomsten ud af gammelt bogpapir eller i sølvpapir med guld midte.

Rigtig god fornøjelse med at lave blomster.

Pia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar